حضو ما در راهپیمایی 22 بهمن فریاد آزادی

شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد: حضو ما در راهپیمایی 22 بهمن فریاد آزادی خواهی و استبداد ستیزی است
شبکه جنبش راه سبز (جرس): شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان کرد با صدور بیانیه ای خطاب به هموطنان کرد، ضمن اعلام حمایت از اهداف جنبش سبز و رهبران آن همگان را به حضور در راهپیمایی 22 بهمن فراخواندند.
به گزارش جرس، در ابتدای این بیانیه آمده است: درحالی به پیشواز جشن ملی بیست ودوم بهمن می رویم که نشانه های انحراف از مقصد ومسیر اولیه انقلاب ، چشم انداز تحقق آرمان های مردم ایران را تار و مبهم نموده است و ملت ایران دگر باره صدای پای دیکتاتوری،استبداد و دورخیز بیگانگان برای نفوذ دوباره را می شنود. به همین دلیل راهپیمایی ملی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران ، اهمیت مضاعف پیدا کرده است. سیاست های تفرقه انگیزانه داخلی و تحریکات تنش افزای بین المللی از سوی حاکمان اقتدارگرا ، کشور را در یک شرایط بحران جدی قرار داده است. در چنین موقعیتی ، بیست ودوم بهمن ، فرصت دوباره ای است که ملت هشیار ایران از هر قشر و طبقه وملیت ومذهب، به صورت یکپارچه با حضور سبز خود درصحنه، بار دیگر برآرمان های آزادی خواهانه خود تاکید ورزیده و قدرت استبداد برانداز ملت را به نمایش بگذارد.
در ادامه این بیانیه آمده است: تاریخ سی ویک ساله انقلاب نشان می دهد که مردم کرد همچون سایر هم میهنان خود درتمام عرصه های ملی مشارکت فعال داشته و از ارکان پیروزی انقلاب بوده و در ادامه نیز با ایثار و از خود گذشتگی بسیار در حفظ کیان ایران ایفای نقش نموده است. تحمل سختی های بسیار و محروم ماندن از حداقل رفاه و آسایش ، در عین مواجهه با نامهربانی های حاکمان، جلوه هایی از وظیفه شناسی کردها در قبال سرزمین مادری شان ایران بوده است. کردها دربه ثمر نشستن انقلاب اسلامی و حفظ و تداوم آن سهم غیرقابل انکار داشته اند. در جریان جنبش اصلاحی ملت نیز کردها همچون سایر هم میهنان در تمام صحنه ها حضور پر رنگ داشتند.

شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد در ادامه بیانیه ود تاکید کرده است: در این مقطع حساس و در جهت تداوم همراهی کردها با جنبش، ضمن محکوم کردن رفتارهای دولت مردان در هفت ماه گذشته درقبال معترضان به انتخابات و کشتن وزندانی کردن کسانی که شعارشان " رای ما کجاست؟" بوده است ، حمایت کامل خود را از رهبران جنبش و موضع گیری های شفاف و منطقی آقایان میرحسین موسوی ، سید محمد خاتمی و مهدی کروبی واحزاب و گروه های اصلاح طلب اعلام نموده ، به حاکمان اقتدارگرا هشدار می دهد که تداوم رفتارهای خشونت آمیز و مغایر با مبانی و ارزش های اخلاقی انقلاب ومطالبات برحق ملت و نافی آرمان های انقلاب 57 ، سرانجام خوشایندی برای ملت وکشور نخواهد داشت. رواست ، به جای لجاجت با ملت ، از سرنوشت حاکمان پیشین درس گرفته و به خواست ملت – که رعایت قانون وپرهیز از رفتارهای فراقانونی است- تمکین نمایند.
بیانیه می افزاید: هم میهنان عزیز کرد! راهپیمایی بیست ودوم بهمن صحنه دیگری است برای پای فشاری بر شعارهای ملت بیدار ایران در سال 57، بیست ودوم بهمن روزی است که می تواند قدرت طلبان را برجای خود بنشاند. حضور پر رنگ ، نمادین وپر شور ما می تواند فریاد آزادی خواهی ، استبداد ستیزی و شهروند محوری ملت ایران را به رخ اقتدارگرایان بکشد. حضور پر رنگ ما منادی این پیام مهم است که کردها همگام با همه هم میهنان ایرانی خود ، تا تحقق کامل خواست های ملت – که تحقق دموکراسی ، حاکمیت قانون ، اجرای عدالت ، تامین آزادی اندیشه و بیان ، رفع تبعیض های ناروا است- از پای نمی نشیند. راهپیمایی ما درهر نقطه از ایران عزیز، پیامی است به حکمرانان سرمست از قدرت ، که اعدام وشکنجه وزندان وسرکوب ، هرگز نتوانسته است، پایه های هیچ حکومتی را پایدار بدارد. حضور سبزکردها ، با شعار " جمهوری اسلامی آری، حکومت خودکامه هرگز" سند دیگری خواهد بود از همراهی آنان با جنبش دموکراسی خواهی ملت ایران

0 نظرات:

ارسال یک نظر